Fredrik who?

Ärligt så undrar jag över hälsan. Den mentala. Inte på mig själv, för där vet jag hur kört det är, utan på vår statsminister. Är det ingen som tycker det är märkligt att han är lika svår att hitta som någonting som är jättesvårt att hitta? Jag vet inte, men är det inte hans jobb att som vår Don Fredrik faktiskt synas och kanske till och med berätta vad det är han gör? Eller inte gör. Eller tycker om något som till exempel vårt land, krisen och det faktum att hans fru dejtat E-type (vet inte om det är sant, men ett sjukt kul rykte är det) Lite av tanken med demokratiska val är att vi som folk väljer en ledare. Den ledaren är alltså folkvald. Fredrik, ringer det någon klocka? Inte? Tror bara att vi hade uppskattat att se vad det är du sysslar med. Säger inte att du är lat. Utan att du är kass på att kommunicera varför man inte ska uppfatta dig som lat. Dina ministrar syns, speciellt fånen med ring i örat och hästsvans, som oxå kallas finansminister. En helsjuk look förresten (men det är ett annat inlägg). Nu påstår inte jag att jag skulle vara så himla mycket bättre som bossarnas boss, det skulle jag förmodligen vara men det hade varit arrogant att säga det, det jag menar är att det finns något som heter TV. Fredrik prova att vara med där och säg nått. Vad som helst. Påminn oss om av vad du heter. Eller vad du tycker om E-type. Eller vad du tror om framtiden. För efter Göran saknar vi en pompös ledare som talar till oss som vi är mindre vetande. Det känns så tryggt när politiker gör det. 

Kommentarer
Postat av: Jens "G" Lindström

Tycker också att "Freddan" borde synas mer. Looken på allas vår rockstjärnefinansminister är onekligen bisarr, men hellre han än Östros =)

2009-03-28 @ 12:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0