Gamla människor luktar.

Varför luktar många gamla människor död? Det gör dom. Kan inte förstå varför. De tvättar sig, tvättar sina kläder, äter samma saker som tidigare men luktar gammal soffa. Åh, nej vad säger han? Lägg av! Det är sant och det vet du oxå. Kanske har det med evolutionen att göra. Det finns en möjlighet att det har utvecklats fram för att djuren skulle veta vilken av neandertalarna som skulle dö härnäst. Eller som försvar för att de inte skulle äta den långsamma med käpp. Nu luktade de säkert ganska fett ändå. Grottmänniskorna alltså. Men jag tror ni fattar min tes. Eller har det med att göra att deras kropp börjat förmultna? Vet inte. Vet bara att det är taskigt att få avsluta sitt liv med att lukta våt filt. Känns inte rättvist alls. Kan berätta en liten hemlighet - jag kommer bada rosenbad varje dag, smörja mig med dyra krämer och konsumera mer parfym än ett mellanstort land när jag blir böjd, grå och köper leverpastej med rabattkupong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0