Det förstod han nog.

Jag har en granne. Eller rättare sagt har jag många grannar, men en av dom har sitt källarförråd bredvid vårt. Gissar att det är en kvinna utifrån handstilen på lappen som det här inlägget handlar om. Av någon anledning syns det om en man eller kvinna skrivit något. Kvinnor skriver med lite rundare former medans vi män har en handstil som påminner om hieroglyfer från Egypten nerkladdade av en amfetaminberoende elefant.  Är inte det lite intressant? Hursomhelst, vet jag inte vem grannen är men det jag vet är att hon är smart. Och att hon är väl insatt i den kriminella världen och att hon vet hur man kommunicerar med inbrottstjuvar. Hon har nämligen haft inbrott i sitt förråd, och det har gjort henne arg. Riktigt arg. En dag beslutade hon sig därför att skriva en lapp, som hon sen satte upp i sitt förråd. På lappen skrev hon: Om du tänkt göra inbrott i mitt förråd igen så ska du bara veta att jag har polisanmält det, och gör du om det så tänker jag polisanmäla dig igen. Oj då, tänker jag för mig själv. Det förstod han nog. Kanske var därför han inte först kom upp till lägenheten, presenterade sig och bad att få låna kofoten.  En annan sak som jag spontant känner att min granne har missat är att om inbrottstjuven, låt oss kalla honom Börje, gör inbrott i källarförråd befinner han nog sig inte längst upp i den kriminella hierarkin. Börje struntar nog i din lapp – han har förmodligen samma intresse som den tidigare nämnda elefanten, och då menar jag inte att skriva hieroglyfer.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0